miércoles, 23 de mayo de 2012

Living day-by-day / Vivir día a día


 
It is not easy to live one day at a time , especially after having spent all parenthood thinking ahead to be prepared for whatever may rise -- good or bad. It worked quite well at the time -- being on the lookout. Things are different now when I am basically on my own. Someone recommended that I live on a day-by-day basis. I started some days ago... What a task! What is true is that in spite of my apparent change of outlook my happy pills will be a permanent fixture in my life.What the heck, as long as I keep on reading, writing and being a pain in the ass...
By the way, bonsáis have to be taken care of on a routine. If I can make it work for them, there is no reason to doubt that I should make it be so for myself.
ESPAÑOL
Esto de vivir "día a día" no me está resultando fácil, especialmente cuando reviso que toda la vida me la pasé viendo lo que podría estar por delante para torear o lidiar con algún enredo y proteger a los míos... Funcionó bien pero ya no es... necesario porque ahora soy yo solo, básicamente. La recomendación es buena... pero, caraxo, cómo cuesta! Lo que sí resultó cierto es que los "happy pills," serán parte de mi vida forever... --órdenes de mi cuñado Franky. Qué coño... lo importante es seguir pa'lante... Y escribiendo!
De paso, a los bonsáis hay que lidiarlos "día a día," y me ha resultado bien. Este "erizo" lo sembré ayer... está en un potecito de 2" de circunferencia y 1.5" de alto.

No hay comentarios: